„Slova jsou příčinou nedorozumění.“ Saint-Exupery: Malý princ
V měsících březnu a dubnu letošního roku proběhl ve třech částech „Základní výcvik v mediaci ve zdravotnictví“ pořádaný Asociací ombudsmanů ve zdravotnictví ČR, z.s. a vedený zkušenou lektorkou a zapsanou mediátorkou doc. PhDr. Lenkou Holou, Ph.D. Prvních 11 absolventů tohoto kurzu, mezi nimiž je i ombudsmanka strakonické nemocnice JUDr. Alena Hanáčková, se nejprve teoreticky a pak i prakticky seznamovalo s mediací jako mimosoudním způsobem řešení sporů a konfliktů v oblasti zdravotnictví. „Konflikty jsou přirozenou součástí lidského života a mají i svá pozitiva. Mediaci v některých případech považuji za vhodnou formu řešení konfliktů, protože její účastníci nejsou soupeři, ale partneři, hledání vzájemně přijatelného řešení vychází z potřeb a zájmů účastníků mediačního jednání. Mediace stojí na principu dobrovolnosti, důvěrnosti a nestrannosti. Z dosavadní praxe mediací v ČR i v zahraničí je zřejmé, že tento způsob řešení sporů je ve srovnání se soudním řízením rychlejší a levnější a nalezené řešení akceptovatelnější pro obě strany.“ vysvětlila JUDr. Hanáčková. Přejeme si, aby naše nemocnice měla co nejméně sporů a konfliktů a pokud už se vyskytnou, aby se je dařilo s přispěním mediačních technik řešit ku prospěchů pacientů i zdravotníků. „Cílem a přáním nemocničních ombudsmanů je, abychom dokázali pacientům zprostředkovat to, co potřebují a na co mají právo, ale také vysvětlit, v čem se mýlí nebo na co nárok nemají, a to tak, aby odcházeli s vědomím, že se k nim nemocnice chová fér, i když nedosáhli toho, co původně chtěli,“ doplnila JUDr. Hanáčková.
Mediace jako vhodný způsob řešení sporů a konfliktů ve zdravotnictví
Partneři zpravodajství
Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.
Podporujeme