V Českých Budějovicích zasedala Komise Rady AKČR pro dopravu. Rozpočet SFDI se podaří naplnit, informoval členy ministr dopravy Martin Kupka

Zasedání Komise Rady Asociace krajů ČR pro dopravu se tentokrát konalo ve dnech  7.-8. října v Jihočeském kraji. Jeho účastníci diskutovali o problematice financování a rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury i budoucnosti v oblasti dopravních staveb. Jednání v Jihočeském kraji hostil náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro dopravu Antonín Krák. 
 
Bylo ctí a potěšením přivítat v našem kraji jednání Komise pro dopravu AKČR, jehož důležitost dokresluje i osobní účast ministra dopravy Martina Kupky. Těžko totiž hledat větší prioritu pro Jihočeský kraj, než je doprava. Absence dálničního napojení na Prahu nebo chybějící obchvaty měst a obcí jsou záležitosti, které ztěžují život Jihočechů nejen tím, že tráví svůj drahocenný čas v dopravních kolonách. Problém je mnohem hlubší, protože právě špatná dopravní dostupnost regionu brání jeho hospodářskému rozvoji,“ uvedl náměstek Krák s tím, že jednou z cest, jak se s neradostnou situací vypořádat, je stavba silnic pomocí PPP projektů. „Proto vedla cesta dopravní komise k výstavbě dálnice D4, která je budována právě prostřednictvím PPP projektu,“ dodal Krák. 
 
PPP projekty jsou cestou k budování dopravních staveb v České republice i podle předsedy Komise pro dopravu AKČR a hejtmana Libereckého kraje Martina Půty. „Včera jsme viděli stavbu D4 v rámci prvního velkého PPP projektu v České republice a musím říct, že to pro mě bylo impozantní. Vlastně na celé té trase je vidět, že se intenzivně staví. Podle informací od zhotovitele, společnosti Eurovia, je na stavbě víc než 1000 lidí, 500 strojů. Věřím, že to je jeden z těch směrů, kterými budeme doplňovat infrastrukturu v příštích letech v jiných částech země,“ uvedl předseda Půta a s uspokojením prozradil, že ministr pro dopravu Martin Kupka v rámci své účasti na jednání komise informoval její členy o tom, že se nakonec podaří naplnit rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury. „To je určitě dobrá zpráva pro všechny rozestavěné, ale i připravované stavby,“ dodal Půta s tím, že komise na svém jednání v Jihočeském kraji projednává také dopravní strategii do roku 2030 a využití prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury v jednotlivých krajích.  
 



Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image